FAQ'S

Najczęściej zadawane pytania

Ile osób liczy Wasz zespół?

Są to trzy osoby- fotograf, operator kamery i pomocnik operatora.

Czy możemy przejść na Ty?

Jest to jak najbardziej wskazane, gdyż wtedy czujemy się w swoim towarzystwie swobodniej oraz możemy szybciej się porozumiewać.

Czy posiadacie uprawnienia do fotografowania i filmowania liturgii w obiektach sakralnych?

Oczywiście. Jako profesjonaliści posiadamy licencje, byśmy bez przeszkód mogli pracować dla Was w kościołach, zachowując powagę uroczystości zgodnie z powszechnymi zasadami kultury oraz tych, które przekazywane nam są na szkoleniach.

Na jakim terenie działacie?

Jesteśmy z Konina w wielkopolsce, ale dojeżdżamy wszędzie tam, gdzie musimy 🙂

Z jakim wyprzedzeniem trzeba rezerwować terminy?

Nie ma tutaj określonej zasady. Czasem rezerwujemy terminy z dwuletnim wyprzedzeniem, czasem na trzy-cztery miesiące przed uroczystością. Może jest jedna zasasda - im wcześniej tym lepiej.

Jakim sprzętem filmujecie i fotografujecie?

Zapraszamy do działu o nas gdzie dowiesz się więcej o sprzęcie i naszej firmie.

Czy istnieje ryzyko niewykonania zdjęć np. z powodu awarii urządzenia?

Niestety nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego. Jednakże posiadamy "zapasowy" sprzęt ze sobą w razie awarii. Zabezpieczamy się więc jak możemy, by wszystko poszło zgodnie z planem. Prosimy się nie martwić, radzimy sobie w każdej sytuacji 🙂 Posiadamy sprzęt najwyższej klasy o najniższej możliwości uszkodzenia.

Czy mamy wpływ na ilość, rozmiar i inne parametry odbitek?

Standardowo w cenie fotografii ślubnej jest 60 odbitek 15x21cm w albumie oraz 3 odbitki 30x40cm w szklanych antyramach. Są oczywiście możliwości zmian w ilości oraz wielkości poszczególnych zdjęc, wtedy wszystko ustalamy indywidualnie.

Jaki jest czas realizacji zlecenia?

Podczas podpisywania umowy zaznaczamy, iż maksymalny termin oddania materiału to 60 dni roboczych, natomiast termin ten jest zależny od wielu czynników, np. czy plener się już odbył, jak długo byliśmy na weselu (czy były przygotowania, kosmetyczki, fryzjer, itp) oraz od preferencji Pary Młodej co do filmu/zdjęć. Standardowy średni czas oczekiwania na materiał roboczy to jeden miesiąc.

Co to jest „materiał roboczy”?

Jest to pierwsza wersja filmu do Waszego wglądu. Zmieniacie wtedy co tylko chcecie w filmie, np. utwory podłożone pod poszczególne momenty czy nawet całe fragmenty filmu. Wszystko co tyczy się montażu jest do Waszych zmian i będziemy starać się je osiągnąć.

Dlaczego kamerzysta i fotograf z jednej firmy?

Ponieważ dobrze się znamy i współpracujemy ze sobą od lat. Wiemy, kto gdzie stoi w danym momencie, wiemy, że należy na siebie uważać. Pracując we własnym zespole wiemy, czego spodziewać się po drugiej osobie i że nie będziemy wzajemnie sobie przeszkadzać.

Ile jest zdjęc na płycie?

Minimalna ilość to 300, natomiast z reguły jest to w granicach 400-450.

Jak długo trwa film?

W tej chwili nasz standardowy film trwa około 90-100 minut. Dłuższych nie robimy 🙂 Lepiej krócej, a ciekawiej. Po ustaleniach możemy zrobić także jeszcze krótszy film.

Jak możemy zarezerwować termin?

Najprościej jest zadzwonić czy napisać maila i umówić się na spotkanie.

Czy dostajemy jakieś potwierdzenie rezerwacji terminu lub wpłatę zadatku?

Potwierdzeniem rezerwacji jest umowa, którą podpisujemy podczas spotkania. Wysokość zadatku określacie Wy, z reguły jest to kwota do 10% wartości umowy, ale nie jest to wymogiem u nas.

Kiedy płacimy za usługę?

Rozliczamy się w momencie oddawania materiału roboczego.

Czy dojazd na nasz ślub jest płatny dodatkowo?

Dojazd od Konina do 50km jest wliczony w cenę. Wszystko powyżej ustalamy indywidualnie.

W jakich godzinach jesteście na weselu?

Możemy zaczynać od przygotowań, kosmetyczka, fryzjer, poprzez błogosławieństwo, kościól i zabawa do końca oczepin. Jesteśmy dostępni między godziną 10 rano, a 1 w nocy.

Czym się różni HDV od FULLHD?

Wiele firm reklamuję się, iż posiadają opcję filmowania w rozdzielczości HDV, natomiast trzeba pamiętać, że nie jest to pełna rozdzielczość fullHD! HDV to 1440x1080 pikseli, natomiast fullHD to 1920x1080 i taki własnie materiał otrzymujecie w naszych filmach.

Czym różni się filmowanie DSLR od „filmowanie tradycyjnymi kamerami”?

Ciężko odpowiedzieć na to pytanie w słowach, najlepiej będzie obejrzeć filmy na naszej stronie, wtedy będziecie mogli najlepiej porównać i sami ocenić obraz z kamery oraz lustrzanki.

Czy zakup pakietu fotograficznego wraz z wideofilmowaniem oznacza, iż pracę wykonuje jedna czy dwie osoby?

Film oraz zdjęcia jednocześnie wykonują dwie różne osoby - fotograf oraz operator.

Jakie są ukryte koszty związane z realizacją?

Nie ma 🙂 Wszystkie koszty związane z naszą pracą ustalamy podczas podpisywania umowy wraz z odpowiednimi zapisami na niej, by było wszystko jasne i przejrzyste.

Czy mamy wpływ na projekt fotoksiążki/fotoksięgi?

Oczywiście. Najpierw my projektujemy rozkładówki fotoksiązki, które pokazujemy Wam do wglądu i ewentualnych zmian. Możemy zmienić niektóre efekty, kolory, wymienić poszczególne zdjęcia albo nawet zaprojektować wszystko od nowa!

Czy możemy zrobić sobie zdjęcia pozowane z rodziną i znajomymi?

Oczywiście. W tym ważnym dniu jesteśmy do Waszej dyspozycji, macie swoje pomysły na zdjęcia - proszę śmiało nas o tym informować 🙂

Czy płyty DVD lub Blu-ray, które otrzymujemy są zabezpieczone przed kopiowaniem?

Nie. Jest to Wasz film i Wasze zdjęcia, możecie więc powielać je do woli 🙂

Kto dokonuje wyboru miejsca pleneru?

Jeśli nie macie Państwo swojego określonego pomysłu, my proponujemy swoje miejsca na plener i razem uzgadniamy, gdzie będzie najciekawiej. Oczywiście jesteśmy bardzo otwarci na propozycje i jesteśmy w stanie zrobić sesję plenerową w całym kraju. Standardowo cena pleneru obejmuje około 3-4godz zdjęć oraz dojazd do 50km od Konina.

Kto wykonuje zdjęcia oraz film na naszym weselu?

My :))) Nasza ekipa to trzy osoby, Piotr - operator, Marta - fotograf oraz jeśli wymaga tego sytuacja pomocnik operatora.

Kto decyduje, które zdjęcia znajdą się w albumie?

Oczywiście, Wy 🙂 Spośród wszystkich, które dostajecie na płycie, wybieracie 100, które mamy wkleić w album.

Czy pijecie na weselu?

Tak, wodę mineralną, napoje gazowane oraz kawę 🙂

Czy możemy zamówić więcej albumów, fotoksiążek, dodatkowych kopii filmu?

W każdej chwili mogą Państwo złożyć zamówienie na dodatkowe materiały.